29.8.11

Malý Svratecký maraton

V sobotu v 6:20 mi zvoní budík, jsem zase celý zpocený a venku už se zase dere slunko, bude nejspíš vedro, dam si lehkou snídani , přichystám si jídlo do vlaku a vyrážím směr Nedvědice přes Brno a Tišnov. Cesta trvala něco přes 4 hodiny a na nádraží v Nedvědici čekala hasičská dodávka, která měla chudé závodníky odvézt do Víru. Nastoupili jsme pouze tři a vydali se po cestě kudy vedla trasa závodu, trochu jsem se koukal jak to vypadá profilově a po okolí. Zhruba dvě hodinky před startem jsme dorazili ke kulturáku odkud se bude startovat. Prezentoval jsem se, ubytoval, převlékl a začal lehce pobíhat. Bylo neskutečné vedro a můj plán bylo držet tempo po 4min/km. Na startu bylo 69 závodníků a v 14:30 bylo vystřeleno z historické pistole a tím odstartováno. První kilák za 3:49 takže rychleji než jsem plánoval už si nepamatuju mezičas na pětku, ale desítkou jsem proběhl za 39:40 běželo se mi dobře i když občas mírně fouklo proti. Tempo jsem držel do obrátky, kde jsem 16tý km proběhl za 1:04 a nějaké sekundy. Od obrátky nás čekal kopeček který jsme předtím sbíhali a taky už se zatáhlo a hodně ochladilo, měl jsem pocit vedra ,ale přitom studené ruce i nohy přes kopec jsem se vyhoupl bez problému. Pak to ale začalo, šílený protivítr a to tempo mě stálo čím dál více sil. 25tý kilák probíhám v čase 1:44:40 všímám si na pravé straně čističky vody a tak nějak vůbec už nepřemýšlím o cílovém čase, je mi všechno jedno. Znovu protivítr na 27mém kiláku mě předbíhá vysoký chlápek s dresem AC Moravské Slávie, kterého jsem měl první půlku celou dobu před sebou a držel stejnou vzdálenost asi na 20tém km jsem ho dotáhl a trochu mu poutekl a teď už mě měl jistého. Byl jsem vyřízený a posledních 7 kiláků jsem běžel za 33:45. Dokonce jsem musel asi na 10 vteřin přejít do chůze bylo to na 30tém km. Nebyl jsem vůbec spokojen z rozmístěním občerstvovacích stanic, kdy první a tudíž i poslední byla na 6km(26km) prostřední ještě před 10km(asi22km) a poslední asi 400m před obrátkou. Opravdu mi chyběla jedna právě v závěru. Cíl probíhám v čase 2:18:25 po vypití litru minerálky jednoho piva jsem se dobelhal na výbornou večeři do zdejší fabriky. Řízek, brambory a znovu pivo mě dostatečně nasytilo a znovu jsem se belhal do kulturáku na vyhlášení. Pořadatelé mě mile překvapili, vyhlásili totiž úplně všechny a každý dostal svůj diplom výsledkovou listinu a mohl si vybrat cenu. Ti co byli lépe umístění , měli samozřejmě větší výběr. Nakonec to pořadatelé zakončili v kulturáku živou hudbou, skupina hrála české starší i novější písničky a podle mě tam byl celý Vír  a možná i lidi z okolních vesnic. Ráno v devět vyrážím z báglem na Vírskou přehradu a potom do nejbližší žel. stanice a to je Bystřice nad Pernštějnem, kde jsem docela vyřízeny došel o půl druhé. Závod se mi líbil a můžu ho všem vřele doporučit.
S pozdravem Honza Fousek

5 komentářů:

Raduz řekl(a)...

Grtulace k absolvování těžkého závodu Honzo, příští rok to půdem spolu ... :-)

Anonymní řekl(a)...

Honzo, máš můj velký obdiv! Musím se přede všemi přiznat, že přestože jsem byl taky předem přihlášen, z důvodů pátečních 33,7°C a z opatrnosti jsem se pořadateli zbaběle omluvil a na závod vůbec nejel (těch 32 km jsem si dal dodatečně v lese až v neděli). Takže gratuluji všem kdo v těch vedrech někde závodili a Tobě obzvlášť. Matys.

Sokolík řekl(a)...

V prních chvílích jsem si myslel, že to píše omylem Dan Orálek na náš web a on to Honza ... no Honzo vidím tady určitou podobu s jmenovaným který podstoupil o trooooošku tvrdší muka v Mrtvém údolí, ale máš našlápnuto :-), ale buď v klidu ... v nejhorším tě zachrání Radůz na kajaku, nebo na padáku, nebo na kole nebo já nevím co ještě vymyslí ... a nebo .... dojede svým velkým ...

Anonymní řekl(a)...

Teda MAMO - pustit synka bez buchet do světa ,..a TATO - a taky bez butylky,..žvanec musel chudák shánět sám a pití mu taky chyblo,..H/H

Anonymní řekl(a)...

Moc pěkně napsaný článek. Honzo, měl bys psát častěji! Ultralibor