28.7.08

Na dnešní pravidelné schůzi "U Pošty"...

... se, kromě hodnocení kdo a kolik přibral kilogramů v rámci červencového nicnedělání, zrodil nápad běžet příští rok štafetu z Ostravy do řeckého města Pirea. S tímto zajímavým nápadem přišel náš kamarád Černý jezdec z BK SAK Ložiska Karviná Nikos Tsametis. Ani jsme nevěděli, že Pireo je naše "družební" město, co se Řecka týče :-)

Pireus je řecké město nacházející se jižně od Athén, spadá do aglomerace hlavního města. V antickém Řecku bylo město důležité především díky svému přístavu a po obnově Athén v roce 1834 se Pireus postupně stal jedním z nejvýznamnějších průmyslových a loďařských center ve Středomoří. Město Pireus leží na skalnatém mysu a nachází se zde celkem tři přístavy. Největší přístav je situován na severozápadě a představuje jeden z nejrušnějších obchodních přístavů ve Středozemním moři. Zbylé dva, Zea a Mikrolimano, jsou užívány řeckým námořnictvem. Pireus slouží jako důležitá křižovatka lodních cest a vedou z něj trasy na všechny významné ostrovy v Egejském moři - Krétu, Kyklady, Rhodos, Sámos a další.

Celá trasa měří cca 1950km a mohla by vést takto:

Zvětšit mapu

14 komentářů:

Lenkačlenka řekl(a)...

Já jsem přibrala 2 kg. Ale já za to nemůžu, musela jsem reklamovat váhu a než bude reklamace vyřízena, nebudu pod dohledem. Jinak štafeta do Pirea je skvělý nápad, ale aby to nedopadlo jako např. s Jungfraumarathonem anebo štafetou Ostrava - Praha. Já jen tak, já nejsem kverulant.
P.S. Dnešní absenci na poště mi prosím omluvte, neb jsem byla na koupališti chytat bronz :-)

Rosťa Bažanowski řekl(a)...

Pokud štafetu zorganizuje Nikos a hejtman Tošenovský, jehož podpis na smlouvě o spolupráci mezi oběma městy jsme dnes viděli, tak se určitě poběží. Vzhledem k délce trati však Péťa Jadrníček navrhl, aby se neběžely desetikilometrové úseky, jak bylo plánováno do Prahy, ale úseky čtyřiadvacetihodinové :-) Náš Ottík okamžitě poznamenal, že by mu vůbec nevadily šestidenní!!! úseky :-))) "Šestidenní" to byla totiž opravdu provozovaná disciplína, ještě dávno před tím, než se "narodil" maraton (pozn.red.:-)

Anonymní řekl(a)...

Mapa Tě vede po dálnici přídéj, celkem cca 3000 km :10 = cca 300, dobrý trénink, jdu do toho. JARDA

Rosťa Bažanowski řekl(a)...

...a za týden jsme tam :-)

Anonymní řekl(a)...

Týden je málo 10 dnů 12 lidí 3 auta
3000/(24*10)=12,5km/hod
3000/10/12= 25 Km na osobu a den
slušný dvoufázový 12,5 Km denní tréning.
3 auta, 2 jedou jedno odpočívá. Nevím zda je to realné pro věčinu to znamená celou dovolenou. Snad jen systém úsekové štafety, kdy každé (auto) uběhne denně určený úsek, pak se posune na další pozici, je to možno takto zkrátit na cca 4 dny.
Jarda Hrabuška

Anonymní řekl(a)...

Nejdřív to chce zjistit, zda je dohoda ještě aktuální (Ota přes Horáka nebo jinak - na Internetu jsem to nenašel). Pak jestli není náhodou dohoda s Thessaloniki, poznamenal Jorgos, že to je blíže. A jaký by byl zájem ze strany Magistrátu. Nějaký telefon na Mě Úřad Pirea nebo Thessaloniki a
já bych pak, pokud by se do toho fakt chtěl někdo pustit, vyřidil trasu Řeckem. Horši to bude přes Jugošku, Makedonii.
V pondělí nepřijdu, mám moc překladů.
Nik.

Rosťa Bažanowski řekl(a)...

V Srbsku nás však může přibrzdit Radek Karadžičů :-( popř. někdo z jeho bratrů :-(

Anonymní řekl(a)...

Ten už je v Haagu, ale braši by mohli něco vymyslet, jako že by nás vzali za rukojmí a chtěli nás vyměnit za bráchu. To by mohlo být dobré dobrodružství. Možná, že by andrenalín stoupl výše než Lenčin při skokz padáke. Já bych to bral. Jinak by se k nám chovali určitě výborně. Jsou totiž srdečni jako Řekové (myslím si, jelikož to jsou jižani, ale 100% to potvrdit nemohu).
Nik.

Anonymní řekl(a)...

Niko do pondělí to vše stihnou nemusíš, Ale v pondělí přijď, budu dodatečně slavit narozeniny. Jarda Hrabuška

Rosťa Bažanowski řekl(a)...

Tak to abych přijel Jardo taxíkem :-)

Anonymní řekl(a)...

Tam to musím přijít. Přes den ale musím robit jak brok, abych něco stihl. Dnes jsem se dovolal do Řecka kolegyni, která mi s překlady pomáhá, poslal jsem ji emailem část, tak mi pomůže.
Nik.

Rosťa Bažanowski řekl(a)...

Hele Ottíku, Nik má v Řecku nějakou kolegyni. Měli bychom se jí podívat na zoubky :-)))

Anonymní řekl(a)...

To je kolegyně,, která mi pomáhá s překlady a která tam je u rodičů na dovolené se svým mužem, takže o zoubky bys mohl Rostíku přijít Ty ze dvou stran.
Nik.

Lenkačlenka řekl(a)...

Rosťo, přece se nezalekneš nějaké ztráty zubů.Ty-kluk jako buk, co každému uteče :-)